Повноваження нотаріусів щодо державної реєстрації

     

    Повноваження нотаріусів щодо державної  реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

    Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (із змінами, далі – Закон), а саме: п. 5 статті 1 та статті 6 Закону нотаріус визначений державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

    Пунктом 14 статті 1 цього Закону визначено коло відносин, щодо яких нотаріус є державним реєстратором - у разі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, крім державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок та їхньої символіки, державної реєстрації структурних утворень та територіальних осередків вищевказаних суб’єктів, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання.

    Статус нотаріуса як державного реєстратора встановлюється нормами цього Закону і не відрізняється від статусу інших реєстраторів щодо:

    - обсягу повноважень;

    - прийняття та перевірки документів;

    - зупинення розгляду документів;

    - відмови у державній реєстрації;

    - розгляду документів (в тому числі строків розгляду);

    - проведення реєстраційних дій та роботи з Єдиним державним реєстром;

    - формування реєстраційних справ;

    - виправлення помилок;

    - оскарження дій реєстратора.

    При цьому слід зауважити, що нотаріус, який провів реєстраційну дію, не зберігає реєстраційну справу, а протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

    Справляння плати (адміністративного збору) у сфері державної реєстрації встановлено ст. 36 Закону. Щодо відносин, стосовно яких реєстраційні дії вчиняє нотаріус, можна виокремити наступні платежі:

    - 0,3 мінімальної заробітної плати - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;

    - 0,1 мінімальної заробітної плати - за державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи – підприємця.

    За виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у розмірі 30 відсотків адміністративного збору, встановленого частиною першою статті 29 Закону.

    За надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата в такому розмірі:

    - 0,05 мінімальної заробітної плати - за надання виписки для проставлення апостилю та витягу в паперовій формі;

    - 0,07 мінімальної заробітної плати - за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі.

    Адміністративний збір та плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляються у відповідному розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, та округлюються до найближчих 10 гривень.

    Частиною 3 статті 37 Закону встановлено, що фінансове забезпечення приватних нотаріусів та акредитованих суб’єктів здійснюється за рахунок 60 відсотків коштів адміністративного збору, що залишається у приватних нотаріусів або акредитованих суб’єктів, які здійснили державну реєстрацію.

    Розглядаючи питання оплати послуг з реєстрації приватними нотаріусами, слід також враховувати норми Закону України «Про нотаріат», зокрема вимоги частини 3 статті 31 цього Закону, якою встановлено, що оплата додаткових послуг правового характеру, що надаються приватними нотаріусами і не належать до вчинюваної нотаріальної дії, провадиться за домовленістю сторін.

    Таким чином, оплата дій приватного нотаріуса як державного реєстратора провадиться відповідно до вимог Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а оплата його послуг як спеціаліста-правника за надання додаткових послуг правового характеру здійснюється відповідно до вимог статті 31 Закону України «Про нотаріат», тобто за домовленістю сторін.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Міськрайонне управління юстиції інформує

      13 грудня 2015 року набули чинності: - Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України...

    Робоча нарада

      13 грудня 2015 року набув чинності Закон України  «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів...

    Запроваджено електронний сервіс з проставлення апостиля

      З 20 листопада 2015 року в Україні запроваджено електронний сервіс з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України....

    Васильківське міськрайонне управління юстиції інформує:

          Особливості проведення державної реєстрації актів цивільного стану за заявами громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян...

    Васильківське міськрайонне управління юстиції інформує:

      Звертаємо увагу на те, що 25 вересня 2015 року спливає термін подачі заяв про кінцевого бенефіціарного власника.          Нагадуємо, що 21 травня 2015 року Верховною Радою України...





Васильківська районна державна адміністрація

08601, Київська область, м. Васильків, вул. Покровська, 4
(045-71) 2-20-04 - приймальня
(045-71) 2-20-04 - сектор звернення громадян

(068)559-75-92 - Телефон чергового райдержадміністрації у неробочий час, вихідні та святкові дні

rda@vasilkivrda.gov.ua
rdavasilkiv@ukr.net
www.vasilkivrda.gov.ua
 
Президент України
Президент України
 
Урядовий Портал
Урядовий Портал
 
Київська ОДА
Київська ОДА
 
Міська Рада
Міська Рада
 
 
«    Листопад 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930